Štogod radili – nemojte ih puštati same – 4 koraka odgovornog digitalnog roditeljstva

Često vidim jednu tužnu sliku stvarnosti:

a) dijete samo koristi digitalne tehnologije

b) roditelj smatra da je to loše

c) dijete je u tome samo i prepušteno sebi… i još je kinjeno da krivo radi nešto što mu roditelj, u osnovi, dopuštanjem i kupovanjem uređaja omogućava

?!

Malo smo u raskoraku – ne s djetetom ili digitalnim dobom – nego samima sobom. Jednom rukom dajemo bez upozorenja – a drugom uzimamo, isto bez upozorenja. Novcem omogućavamo, jezikom kudimo… Sigurno svjesno znamo da ne možemo pobjeći svom vremenu – ali nesvjesno bismo željeli da se cijela ta stvar ne događa.

Kao generacija roditelja nismo POSVIJESTILI da je među klasične odgojne i obrazovne discipline ušla i ona – digitalna. O tome treba razmisliti, integrirati, postaviti se. Svjesno! Ne nelagodom, zbunjenošću ili potiskivanjem – što su emocije koje vidimo u roditelju koji kupuje uređaj i zatim kudi dijete…

U ovom tekstu dajem svoj načelni princip kako osvijestiti činjenicu digitalne roditeljske odgovornosti i odakle početi promišljanje o tome što nam znače, što trebaju biti (i što ne smiju biti) digitalne tehnologije, uređaji i mediji.

Prva 4 koraka odgovornog digitalnog roditeljstva

Ovdje nećete pročitati količine vremena, dobre / loše aplikacije… to je zasebna tema i uostalom – svatko od nas ima pravo na vlastite granice… ovo je lista koja vas treba inspirirati na unutarnji rast i na odluku što za svoje dijete želite… nakon toga dolaze tehnikalije

  1. Prihvatite da su tehnologije tu i da su vašem djetetu potrebne. I neće nestati. Bit će vaša muka, izazov i sekiracija dok ste živi. Učinite je svojim blagoslovom i blagoslovom za svoje dijete. Prihvatite i da kroz igru digitalnim uređajima dijete razvija setove sposobnosti i razmišljanja koje će koristiti u poslu u budućem životu.
  2. Informirajte se što je dobro u korištenju digitalnih tehnologija. Što želite da vaše dijete nauči, razvija i kreira? U čemu možete uživati s njim? Što ne želite u životu svog djeteta? Koje aplikacije, uređaji i mediji prenose poruku s kojom se slažete i nude igru i zabavu s kojom ste mirni?
  3. Razgovarajte s djetetom o tome što mislite vi i kako ono doživljava svoj digitalni svijet. Postavite granice i dogovorite se o poštivanju granica – usmeno, pismeno, aplikacijom koja kontrolira uređaj, oduzimanjem uređaja… Postavite korištenje tehnologije u balans s drugim sadržajima i dodijelite vrijeme koje je dovoljno za digitalni rast i razvoj – i sve ostale aspekte života. 
  4. Uživajte, pratite, korigirajte, veselite se i budite sudionik djetetovog digitalnog svijeta. Razgovarajte, razgovarajte, razgovarajte… Budite djetetu uzor u kvalitetnom korištenju tehnologije, a ako ne možete sve sami – pronađite grupu, klub ili nastavnika koji će djecu učiti naprednijim programima i tehnologijama.

Kao roditelji često radimo dvije eksteremne vrste grešaka – ne preuzimamo odgovornost – ili je previše uzimamo.

Nakon što se postavimo, svjesno i odgovorno, mislim da stvari moramo malo i pustiti – s optimizmom gledajući u kapacitete i mudrost naše vlastite djece. Život se, znate i sami, brine pomalo i sam za sebe.

I naše su majke i bake često bile zgrožene nekim novotarijama našeg doba, pa evo, sada su to dobra stara vremena, a mi sretni, zadovoljni, uspješni i odgovorni ljudi.

Ionako dijete upija i uči primjerom. Neka taj primjer bude optimistična odgovornost u tonovima povjerenja.

 

 

 

 

 

 

One Comment Add yours

Leave a comment