Imamo radionicu instaliranja app za kontrolu djetetovog uređaja i komična priča na kraju

on

Jedna od stvari koje bih voljela podijeliti sa svijetom, da svaki roditelj zna, su apps za kontrolu djetetovog uređaja putem roditeljskog uređaja. Ono, vi ste na poslu, a nasljednik ili nasljedica surfa… i surfa… i surfa… dopisuje se… igra igrice… jer djeca su djeca, a vi nemate moć bilokacije.

Srećom, Internet nas čini skoro pa svemoćnima, i postoji app – zapravo cijeli nepregledni niz aplikacija koje služe tome da roditelj upravlja djetetovim uređajem. Što je bitno, posebno za manju djecu, posebno u fazama kad se dijete navuče na nešto. Aplikacije za kontrolu djetetovog uređaja rade i kad ste na drugom kraju svijeta – preko ekrana svog uređaja možete djetetu poslati poruku da uči (i zapriječiti da uključi bilo koju aplikaciju), možete mu limitirati “višenje” na nekoj od igrica ili aplikacija… ili dozvoliti da nešto radi – ako npr. treba za školu. Pisala sam o tome – a sad ću u suradnji s curama iz jedne fenomenalne udruge, Vestigium, napraviti radionicu u kojoj sve mame & tate koji žele isprobati ovo rješenje mogu doći, da skupa instaliramo, testiramo i dogovorimo sami sa sobom, i jedni s drugima što zapravo želimo od djece, od njihovog vremena na Internetu.

Detalji o radionici su OVDJE, curama iz Vestigiuma treba javiti ako želite doći, a s moje strane su bitne dvije obavijesti – to je u petak, 3.3.2017. u 18 sati, na Vrbanima, to vam je preko puta onog McDonaldsa na Vrbanima, iza zgrade gdje je bio (ili jest) VeMil. Donesite svoj pametni uređaj – i dječje uređaje – app se instalira na vaš i na djetetov uređaj. Radionica je potpuno besplatna. Radimo je iz entuzijazma i želje da pridonesemo kvaliteti života i obitelji, a i iskreno mi je lakše održati radionicu nego pojedinačno frendovima instalirati :p pa rekoh – idemo se svi skupa naći, podružiti i nešto napraviti za sebe i klince 😀

A sada komična priča.

Dakle, kako me zanima to pitanje biti ili ne biti na uređajima, igrala sam se ja i s productivity appsima (tako se to lijepo zove) za odrasle. Neki su dobri, neki su mi pomogli da oslobodim nečuvene količine vremena tako što blokiraju pristup recimo Facebooku na par sati, odnosno u nekom intervalu (ajme, preporučam!)…No, to je tema za cijeli jedan tekst, usporedba, opcije, bit će 😀

Ali, tu tek kreće cirkus. Na računalo sam instalirala ubitačnu aplikaciju. Zove se vrlo zlokobno, Self control. Neki bug u programu mi je umjesto narednihi par sati lijepo zabranio pristup SVEMU bitnom, Facebooku, Chromiumu, Google Mailu, Google tražilici, LinkedIn-u, WordPress-u – sve što sam mu rekla da blokira na par sati – do jeseni 2018-te! Guglajući o problematici naišla sam da je app nemoguće deinstalirati, onemogućiti. I tako je moje računalo postalo – neupotrebljivo.

Naravno, trebalo je spasiti podatke, tako da nije bilo samo tako pogaziti ga i instalirati novi program, pa sam kupila novo. Prvi put u životu sam birala računalo pomno čitajući specifikacije, ocjene, rejting. I kupila. I instalirao mi je kolega novi Linux Mint.

Pet dana kasnije to računalo iz druge galaksije je otkazalo. Jednostavno se više nije htjelo upaliti. I tako sam bila s jednimi računalom koje ima ubitačni bug, i ne radi, i drugim koje je umrlo. A jako je teško biti bloger i raditi na Internetu bez računala.

Uglavnom, kojegod productivity app koristite protiv svoje ovisnosti, molim da razmislite o Self Control aplikaciji još jednom. I možda odaberite radije onu svoju, internu, analognu. Jer ova digitalna radi svoj posao. Spartanski. Nemojte. I da završim s temom radionice – roditelji često osjećaju strah, užas, zabrinutost – svašta nešto – prema djetetovoj tehnologiji i vjerujem da si razmatrate ovaj Self Control kao čisto solidnu opciju za instalirati na djetetove uređaje (i ja, ponekad)…ali nemojte.

Poanta kontrole uređaja trebala bi biti usmjeravanje djeteta ka stvaralačkoj, kreativnoj i odgovornoj upotrebi tehnologije, nikako panični bijeg u “dobra stara vremena”; bila su stara, ovo dobra… nisam sigurna.

Tako da će radionica završiti temom kako znati što je dobro, kako poticati djetetove interese, hobije i stvaralačke porive u tehnološkom okruženju.

Napominjem da je i moje pisanje i ova radionica jedno majčinsko, angažirano snalaženje i želja da kroz razgovore, druženje, iskustva svoj majčinski posao odradim bolje i pomognem drugim roditeljima na onaj, ne akademski, nego više neformalni, roditeljski način.

E, i moje novo računalo, Pantera 2 (Pantera 1 je okončala život nakon par dana rada) je ponovno u formi, tako da čitamo se!

 

Leave a Reply

