Pametni telefoni na pametan način vol. 1. KAD DJECA RADE STOP ANIMACIJE

Kao mama najviše volim kad vidim da moja djeca tehnologiju koriste da bi stvarala. Jednostavno – stvaranje veseli, razvija i zaobilazno uči djecu desetcima korisnih stvari. A stvaranje je sada – lakše nego ikad.

Tamo nekad, devedesetih godina dvadesetog stoljeća, morao si biti odabran da ideš na ljetnu / proljetnu školu video snimanja – nismo svi imali šansu, ne uvijek, i rijetko dovoljnu da zadovolji našu potrebu za učenjem i stvaranjem…. I tamo nas je bilo 20 na jednu video-kameru, koja je bila preteška, prekomplicirana za držati, pretroma, preskupa da bismo mi djeca imali šansu učiti kroz igru. Sada kad u kući imamo preko nekoliko uređaja za snimanje, ja sam sretna. Jer znam koliko bi meni značilo, onda, da sam imala što moja djeca imaju. Ne može mi promaći da je ovo danas meni obećana zemlja.

Tema o kojoj bih voljela pisati i istraživati je upotreba pametnih telefona na pametan način – za učenje, stvaranje, druženje. Ovo je prvi tekst u nizu, a nadam se s vremenom napraviti  i katalog ideja, predstaviti dječje projekte koji nam pokazuju kako su klinci bolji, forniji, zabavniji, pametniji nego ikad!

PAMETNI UREĐAJI I SOCIOEKONOMSKI JAZ 😦

Prema istraživanjima postoji bolan rascjep – djeca obrazovanijih i bogatijih roditelja koriste pametne telefone kreativno, odabiru stvarati, učiti, gledati kvalitetne uređaje. Djeca slabijeg socioekonomskog statusa koriste uređaje pasivno, gledajući ili konzumirajući sadržaj lošije kvalitete… Rekla bih da je u tome sadržano beskrajno puno tema o kojima treba razmišljati… Ne samo vezano uz našu djecu i stav o uređajima, nego i da kao društvo dugujemo djeci da dobiju najbolje od tehnologije – čak i ako su im roditelji van tog svijeta… tome služe škole… 

CILJ DIGITALNOG RODITELJSTVA – DA DJECA BUDU DIGITALNI KREATORI

Uređaji postaju izvor učenja, razvoja i prednost za naše klince onda kad ih koriste kao kreatori, učenici predivnog znanja i aktivni korisnici. I ako ih moramo usmjeravati – onda to nije da ne koriste uređajenego da ih koriste pametno.

Ovo je ogromna tema, a pametni su uređaji nevjerovatno svestrani – služe kao glazbeni studiji, snimači filmova, montažeri filmova, platno za slikanje i polje za dizajniranje, prilika za kreativno izražavanje na blogovima, kolaboracijski alat, display učinjenog, inspiracija za razne aktivnosti… I voljela bih u predstojećem periodu ponuditi obilje prijedloga što ponuditi djeci… a sad bih se koncentrirala na samo jednu stvar:

STOP ANIMACIJE

Ludo zabavno, a beskrajno jednostavno (i neopisivo poučno, korisno za kreativnost, ali i finu motoriku – pomicati ručice i nožice LEGO figurica; kreirati crtić od plastelina – probajte 🙂 – liječi dušu preko prstiju).

Uz pomoć besplatne aplikacije (ima ih puno, ja preferiram ovu) možete kreirati crtiće, učiti o pokretu, priči, filmovima, kadriranju… Osnova app je besplatna, dodatne funkcionalnosti su po 9 kn (i ja ih platim, ovdje sam pisala zašto – ali app je funkcionalna i sasvim dovoljna i bez dodatnih paketa). Možete koristiti plastelin, medvjediće od pliša, možete crtati svoje animacije… mi volimo LEGO figurice.

Budući da su moji video uratci stvarno kućni – puštam djecu da uče svojim ritmom, otkrivajući (umjesto da ih zasipam svojim “znanjem” stečenim negdje devedesetih godina u VHS tehnici :D, radije dijelim videa koja će vam pokazati više i bolje (dok i mi ne postanemo velemajstori)

 

Naravno, ovo je elaboriran, režiran, montiran i vrlo zahtjevan film – no nije nemoguće izvesti ga – potrebne su vam dvije lampe prekrivene papirom za pečenje, LEGO podloga, figurice, smartphone, vrijedne ručice i aplikacija 🙂 I naravno, puno zaigranosti, mašte i malo scenarističkog talenta. Ili skinite ideju s Interneta. Ili pronađite storytellera u svom susjedstvu…

Evo i uputa kako raditi stop animacije s djecom:

Može li ovo biti loše? Apsolutno ne! Dijete uči snimati, planirati, trenira finu motoriku, razvija više od teoretske filmske kulture, kroz istraživanje uči o efektima, i ako ga ovo zainteresira – pa faktički ima naplativo znanje spremno! Da ne govorimo o suradnji s drugima, smišljanu kreativne priče, montaži, dodavanju glazbe 🙂

dijete koristi pametni uređaj, ali samo kao što smo mi koristili video-kameru i sve opasnosti o kojiam se priča ovdje nisu primjenjive. Njegov se život odvija u analognom, dobrom starom realnom svijetu, kreira, radi rukama, misli, izražava se, priča, uči. A rezultat može podijeliti sa svijetom (poštujući pravila sigurnosti na Internetu, naravno) – ii tako razvijati svoju zdravu samosvijest i samopouzdanje – jer nešto lijepo i dobro može sam ili sama.

Eto. Toliko 🙂 A sad idem spremati nered iz svog kućnog stop animation studija 😀 Uskoro još postova, a čast mi je i radost predstaviti neke male kreatore koji će vas iznenaditi svojim radovima 🙂

Što vaši klinci stvaraju na svojim pametnim uređajima? Kakve ideje tražite, imate li kakvih izazova? Što volite vi stvarati u digitalnom svijetu? A ako želite li podijeliti svoja iskustva ili dati boost svojim kreatorima – pišite mi dolje, ispod u komentarima ili na mail zeljka.babic99@gmail.com. Veselim se izmjeni ideja s vama i vašim klincima!

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s